BlogNieuws

JUIST NU TIJD OM TE AUTOMATISEREN!

 

Iedereen heeft op enige manier te maken met de crisis die het Coronavirus veroorzaakt.
Dan wil je als ondernemer in ieder geval geen paniekvoetbal maar overzicht, inzicht en controle.

‘Never waste a good crisis’, schijnt Churchill ooit gezegd te hebben.
Ondanks het feit dat nu verschillende branches hele andere zaken aan hun hoofd hebben schuilt daar voor velen van ons een grote kern van waarheid in. Mogelijk met urgentie zelfs. Feit is dat ook in deze tijd er kansen liggen om bedrijfsprocessen beter, soepeler en met minder menskracht, efficiënter te laten verlopen. Juist nu!

Het is zaak om de belangrijke en dagelijkse zaken goed te organiseren en te regelen, zodat je je daarna kunt concentreren op de urgentie. Dit doe je door je bedrijfsprocessen zodanig in te richten dat je er bij wijze van spreken bijna geen omkijken meer naar hebt. Oftewel: er is in deze tijd waarschijnlijk nog meer dan genoeg extra te doen waarbij je alle vrije handjes kunt gebruiken. Het is tijd om daar waar dat kan, processen te automatiseren en tijdig te sturen op uitzonderingen.

Ken je processen

Het is zaak om te zorgen voor een systeem en om de bedrijfsprocessen door en door te kennen. Alleen dan is het mogelijk om deze processen te digitaliseren en te automatiseren. Door op een centrale en uniforme manier te werken, wordt het eenvoudig om processen te monitoren op uitzonderingen en fouten. Zo krijg je overzicht, inzicht en controle en wordt het dagelijkse werk een stuk eenvoudiger. Plus: de handen vrij voor zaken die er werkelijk toe doen en zeker in deze tijd het verschil maken. Met als bijkomend voordeel: zoveel mogelijk automatiseren beperkt uiteindelijk de kosten en met een grote uniformiteit laat je eenvoudiger rapporteren en bewaken.

Nu doen!

We vertelden het ook vorige keer al meer in detail: dit is de tijd om geplande veranderingen daadwerkelijk uit te voeren. Durf keuzes te maken en durf daarin desnoods ook fouten te maken. Lees de laatste blogs maar eens terug. Hopelijk zetten we je hier op het spoor om je te helpen de zaken te managen in deze tijden.

Aarzel niet om met ons erover van gedachten te wisselen als je aanknopingspunten ziet of vragen hebt. Zeker in deze tijd helpen we je graag geheel vrijblijvend aan inzichten binnen je mogelijkheden.

Maak maximaal gebruik van wat je al hebt!

Opvallend is namelijk dat veel bedrijven en organisaties al beschikken over de nodige tools om dit goed te kunnen regelen. Het gaat er vaak om de keuze te maken om die tools ook daadwerkelijk te gaan gebruiken. Denk daarbij in onze branche aan tools als Exact Synergy – het collectief geheugen van je bedrijf. Of Elvy, om documenten te scannen en te koppelen aan je systemen door automatische tekstherkenning. Orbis, wat als een robot achter de schermen van alles voor je kan doen en organiseren. Mailen, SMS-en, alerts afgeven maar ook automatische imports, exports etc. Sumatra is de operational reporting engine die verder gaat waar Exact ophoudt, maar eigenlijk nog veel meer dan dat. Ook maken we cockpits en dashboards om de informatie gestructureerd en proactief naar de eindgebruiker te brengen. In de meeste, web-based versies kan dat op elk moment van de dag, op elke plek in de wereld en tot aan je relaties toe!
En natuurlijk alle overige oplossingen uit onze CLEAR toolbox: alles wat in het standaard ERP niet kan en wél helpt om het systeem beter te laten werken, hebben we voor je gemaakt of hebben we al eens vaker opgelost met standaard verkrijgbare middelen.

Heldere oplossingen

Wij denken graag in oplossingen. CLEAR Solutions heeft heldere oplossingen om de cashflow goed te reguleren en doorlopend in het oog te houden. We willen ondernemers en organisaties helpen om wendbaar te zijn en te blijven. Om samen te kijken welke oplossingen in deze bijzondere tijd flexibiliteit kunnen garanderen en het bedrijf op de kaart houden. We vertellen met plezier over deze oplossingen en onze werkwijze, producten en diensten.

Houd het simpel!
Meer weten? Neem gerust contact met ons op! We denken graag mee en helpen om van de verandering een verbetering te maken.

BLOG Deel 20: Durf te kiezen: Blijf zo wendbaar!

BLOG Deel 22: Go the extra mile. Verras je klant!

Alle afleveringen van het blog volgen? Schrijf je dan nu in

Uw mailadres