BlogNieuws

PERSONEELSTEKORT ? ZIE HET ALS EEN KANS !

 

Bij de meeste ondernemers zit het diep: als je wilt groeien dan heb je meer mensen nodig. Maar ja. Anno 2022 is dat dus wel even een puntje. Op dit moment overstijgt het aantal vacatures dat van het aantal geschikte kandidaten voor bijna elke functie in bijna elke branche. Wat ga je doen als je toch wil groeien?

Harder werken?

Een veel gehoorde noodkreet: “Ik krijg het steeds drukker, er is steeds meer werk. Ik kan m’n mensen moeilijk elke dag tot acht uur ’s avonds vasthouden. Harder werken lukt niet meer.” En dan kun je wel willen investeren in mensen, maar als die er niet zijn houdt het op. Onze oplossing vraagt ook om een investering, maar niet in mensen. Analyseren, digitaliseren, integreren en automatiseren. Inzicht in je werk en op die manier grip krijgen op wat je doet: het vraagt echt niet om een enorme investering om processen te automatiseren en ze zo met minder mensen en minder fouten efficiënter te laten verlopen. We durven wel te zeggen dat op dit moment de beste manier om te groeien is door te automatiseren. Logische en herhalende handelingen kunnen prima geautomatiseerd worden, zodat je mensen de handen vrij hebben om andere taken op zich te nemen.

Handmatig werk? Overbodig!

We komen het regelmatig tegen: informatie die wordt overgetypt, bestanden die handmatig worden geïmporteerd, steeds weer versturen van herinneringen of bevestigingen et cetera. Allemaal onnodige handarbeid. Zeker kun je daarvoor een extra personeelslid zoeken, die de orders verwerkt en facturen inboekt en verzendt. Maar beter laat je dat over aan een applicatie. En ja, we zien ook dat bedrijven en organisaties excuses zoeken om niet te hoeven digitaliseren en automatiseren. Het kost geld, tuurlijk. Software, licenties en onderhoud zijn niet gratis. Maar ja, een extra medewerker kost ook geld. Software wordt niet ziek en maakt geen fouten.

Plaats- en tijdonafhankelijk

Komt nog bij dat thuiswerken – of waar dan ook – veel makkelijker wordt. En we hebben de afgelopen paar jaar allemaal ervaren dat dat ook de nodige voordelen heeft.

Meer weten?

Zeker in het MKB valt nog veel te doen qua digitaliseren, koppelen en automatiseren. Tegelijkertijd is het vinden van personeel vaak een uitdaging op zich. Een deel van de oplossing ligt voorhanden! Meer weten? Bel of mail ons gerust voor meer informatie.

 

BLOG Deel 32: Acht praktische tips voor effectief online samenwerken!

BLOG Deel 30: More is less!

 

Alle afleveringen van het blog volgen? Schrijf je dan nu in

Uw mailadres