BUSINESS AS (UN)USUAL !
Het klinkt misschien vreemd uit onze mond, maar we zijn ervan overtuigd dat business niet om systemen draait, maar om mensen. Of beter: om het werk van mensen zo goed mogelijk met systemen te ondersteunen. Aan goed personeel is momenteel overal een gebrek. Dat betekent ook dat je zuinig moet zijn op de mensen die je hebt en de tijd die zij te besteden hebben.
Maximaal ondersteunen
Hoe doe je dat? In onze blogs van de afgelopen jaren hebben we het er al vaak over gehad. De tijd van je personeel is beperkt, dus streef naar een maximale ondersteuning met goedwerkende systemen. In de afgelopen periode hebben veel organisaties en bedrijven daar enorm veel aandacht aan besteed. Processen zijn kritisch bekeken en geanalyseerd. Waar geautomatiseerd kán worden, is dat in veel gevallen gebeurd. En dat scheelt: logische en herhalende werkzaamheden worden nu automatisch afgehandeld en dat geeft ruimte in de agenda van je personeel. Planningen worden zo makkelijk en flexibel mogelijk gemaakt. Je mensen kunnen zich bezighouden met de uitzonderingen en echt iets toevoegen.
Extra stap zetten
De interne organisatie is de afgelopen paar jaar in veel gevallen op orde gebracht en is er klaar voor om, zo georganiseerd mogelijk, weer op een ‘normale’ manier zaken te gaan doen. Om ervoor te zorgen dat je het bijhoudt is het zaak dat de aansluitende systemen er ook klaar voor zijn. Dat deze je maximaal helpen in je werk en het werken leuk houden voor alle collega’s. Alleen op die manier kun je met een efficiënt personeelsbestand tóch die extra stap zetten voor je klant. En geeft het zelfs mogelijkheden om toch verder te groeien!
Meer weten? Neem gerust contact met ons op! We denken graag mee en helpen om van de verandering een verbetering te maken.
BLOG Deel 28: Optimaal samenwerken, beter beslissen!
BLOG Deel 30: More is less!
Alle afleveringen van het blog volgen? Schrijf je dan nu in